Marketing na talerzu, czyli w jaki sposób reklamować restaurację

Rynek restauracyjny w naszym kraju rośnie w ostatnich latach bardzo szybko. Powodów takiego porządku jest wiele: rozszerzenie świadomości kulinarnej rodaków, powodzenie programów takich jak Top Chef albo Master Chef jak i wzrost zarobków w wybranych gałęziach gospodarki. W wyniku tego Polacy coraz chętniej udają się do lokali gastronomicznych aby zasmakować niezwykłych propozycji kulinarnych.

wifi w restauracji

Autor: Cory Doctorow
Źródło: http://www.flickr.com

Właściciele lokali robią co mogą żeby zachęcić gości do swoich lokali.

Zaintrygował Cię prezentowany wpis? Jeśli tak, to śmiało sprawdź także ten link. Pokrewne treści znajdziesz również tutaj torty bemowo.

Głównym aspektem jest oczywiści menu danego miejsca jak i renoma, jaką się cieszy. W każdym razie każda restauracja powinna zainwestować konkretne pieniądze w odpowiedni marketing. Idealnie sprawdza się tutaj strona na portalach społecznościowych. Można spostrzec nawet niechybny trend, gdzie lokale nie mają własnych stron internetowych a jedynie stronę na Facebooku. Marketing restauracji jest w stanie przybierać przeróżne formy, niemniej obecność w sieci jest w dzisiejszych czasach kluczowa. Klienci używają przede wszystkim Internetu aby sprawdzić konkretne miejsce – menu, opinie albo chociażby dojazd. Klient chce zobaczyć co może zjeść i w jaki sposób prezentuje się konkretne danie zanim uda się do knajpy. Marketing restauracji to w pierwszej kolejności bycie na bieżąco z aktualnymi trendami panującymi na rynku. Ważnym aspektem w marketingu jest odpowiednie działanie w obrębie SEO a więc optymalizacji wyszukiwań własnej witryny internetowej w sieci. Ostatnio wzrasta również współpraca z wpływowymi blogerami kulinarnymi, jacy mogą pomóc w zaistnieniu naszego lokalu. Kolejnym rozwiązaniem jest również wifi reklama, dzięki której jesteśmy w stanie zaproponować klientom używającym sieci w naszej restauracji ażeby polubiły nasz fanpage na Facebooku, wyświetlać dane reklamy bądź też kontaktować się w późniejszym czasie po opuszczeniu lokalu.

restauracja

Źródło: pixabay.com

Klient łączy się z twoją siecią wifi przez konto na portalu społecznościowym tj. Twitter, Facebook czy też przez konto Google. Po procesie logowania otwiera się witryna restauracji, która ma za zadanie zaangażować gościa albo też zaproponować zniżki czy interesujące materiały z życia restauracji. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy analizować zachowanie klienta, podrzucić treści powiązane z naszym miejscem. Na pewno wifi reklama to odpowiednie rozwiązanie dla każdego biznesu, któremu zależy na zaproponowaniu swoim klientom odpowiedniego połączenia internetowego. kolejnym atutem jest zbieranie istotnych dla naszego przedsiębiorstwa informacji marketingowych w celu przyszłego reklamowania naszego biznesu.