Muzyka od zawżdy służyła rozrywce. Wpierw to była muzyka grana na żywo, do tańca. Wraz z początkiem kina rola jej się poszerzyła, muzyka wzbogacała jak też uwydatniała fabułę. W jego pierwszym okresie była ona tak samo ważka jak obraz. Razem z wynalezieniem gier komputerowych zaistniała muzyka do gier.
Jej rozwój przebiegał niezwykle dynamicznie. Na początek były to proste, króciutkie melodyjki, a aktualnie muzyka do gier pozyskała miejsce równowartościowe jej starszej siostrze – muzyce filmowej. Tak samo jak muzykę do filmów tworzą ją najbardziej znani kompozytorzy lub też kapele muzyczne. Tak więc prężny muzyk ma dużą paletę możliwości.
Muzyka jest również istotnym składnikiem marketingu. Muzyka do reklamy ma głównie uwydatnić jej przekaz.
Jeżeli jesteś zdania, że ten tekst jest warty uwagi, sprawdź na portalu (https://domwina.pl/) analogiczne informacje – na pewno równie będą dla Ciebie interesujące.
Wyjątkowo ważką rolę ma ona w reklamie radiowej. Nie ma tam wszak obrazu a potrzeba w pewien sposób oddać emocje jakie stanowią siłę reklamy. W roli muzyki do reklamy współcześnie wykorzystywane są częstokroć utwory popularne i lubiane. Najczęściej mają one podkreślić styl życia który promuje reklama bądź wzmacniać dodatnie emocje jakie ma wzbudzać. Jako przykład może tutaj posłużyć wykorzystanie kawałków utworów Chopina w reklamie towarzystwa ubezpieczeniowego. Autor: