Zalety działania centrali telefonicznej w każdej firmie

Komputerowa rewolucja nie zatrzymuje się. Aktualnie nawet mała firma ma opcję posiadania własnej centrali telefonicznej. Wszystko zawdzięczamy telefonii voip, przez którą zwykłe linie telefoniczne stają się nieefektywne.

Co to jest technologia VoIP?VoIP, czyli Voice over Internet Protocol, to technika przesyłania fonii przez sieciowe światłowody. Powstała ona na fali popularności Skype’a, programu do pogawędek głosowych i wideo(zobacz inspekcje budowlane dronem) przez internet. telefony IP (inaczej telefony VoIP) to po prostu aparaty podobne do zwykłych aparatów telefonicznych, ale wpięte do internetu. Do pracy nie potrzebują komputera (oprócz konfiguracji), zatem są bardzo poręczne i łatwe w obsłudze.

czytaj:

Nowoczesne centrale i ich funkcje

Centrala telefoniczna

Źródło: http://www.avaya.info.pl/

Żeby usprawnić łączność w firmie, poleca się zainstalować zintegrowaną centralę VoIP. Konstrukcje sieciowe tego typu okazują się o wiele bardziej ekonomiczne i prostsze w obsłudze niż stare centrale telefoniczne, a dodatkowo komunikacja wewnętrzna (w sieci lokalnej) jest bezpłatna. Taka centrala telefoniczna by działać wymaga specjalnych serwerów i kabli, które będą obsługiwać całość ruchu komunikacyjnego i łączyć z internetem.

Największe zalety centrali telefonicznychPowiedzmy, że firma posiada rozbudowane oddziały i pracownicy wielokrotnie kontaktują się z kontrahentami. Jest to normalne, bo nawet w erze poczty elektronicznej wiele rzeczy najlepiej załatwić przez telefon. Przy użyciu tradycyjnych rozwiązań przedsiębiorstwo musi wyłożyć osobno pieniądze na sieć komputerową oraz połączenia telefoniczne.

czytaj:

Sytuacja ma się inaczej przy wykorzystaniu technologii opierającej się na protokole VoIP. Tu do wykonania połączeń telefonicznych wykorzystywane jest łącze internetowe oraz infrastruktura sieciowa. Przez to w efekcie są dużo tańsze koszty realizacji połączeń telefonicznych. Dla różnych firm te wartości będą inne, natomiast przy wielkich firmach te oszczędności mogą być całkiem spore.Wiele osób zastanawia się jaki telefon jest niezbędny przy tej technologii. Do wykonania połączeń wykorzystywane są telefony IP. Są one tanie i można je łatwo kupić.

To nie koniec korzyści Jeszcze jednym plusem technologii VoIP jest możliwość darmowego dzwonienia pomiędzy oddziałami danej firmy. Jest to możliwe, gdyż rozmowy takie nie są połączeniami wychodzącymi, przez co mogą być zrealizowane tylko przy użyciu firmowego okablowania sieciowego.

Dla każdego właściciela firmy kwestia powinna stać się jasna. Telefonia internetowa to wielka oszczędność i niesamowite usprawnienie łączności. Centrala telefoniczna VoIP pracuje w coraz większej liczbie miejsc, zaczynając nawet od najmniejszych firm, bo jest niedroga i prosta w montażu i obsłudze. Jeśli chcemy iść z nurtem nowoczesności, nie ma sensu zwlekać, tylko pozbyć się starych kabli i telefonów i przesiąść się na internetową technologię przyszłości.

W przyszłych artykułach
W kolejnych artykułach zobaczymy jakie są inne plusy sprzętu VoIP i cyfrowych central telefonicznych. Mogą one mieć spory wpływ na polepszenie działania firmy, dlatego dobrze jest się nimi dokładniej zainteresować.