Wykorzystanie VoIP w fabrykach – dobry pomysł czy fanaberia?

Od jakiegoś czasu coraz większą popularnością, szczególnie w przedsiębiorstwach, które często kontaktują się z klientami cieszą się telefony wykorzystujące technologię VoIP. To skrót znaczący tyle co „Voice over Internet Protocol”. Technologia tego typu daje możliwość takiego przekształcenia sygnału mowy, aby można było go przesyłać za pomocą internetu.

Jak prosto możemy się domyślić centrale telefoniczne pracujące w takiej technologii są o wiele mniej kosztowne w eksploatacji niż zwykłe. Z tego powodu właśnie właściciele firm podejmują decyzję o wykorzystaniu takiego rozwiązania jak telefonia ip.

Jeżeli masz chęć zgłębić więcej informacji na ten temat – odsyłam tam (https://www.rego-bis.pl/last-minute/), ponieważ odnajdziesz na niej szczegółowe dane, które szczególnie Cię zafascynują.

czytaj:

telefon ip

By móc używać takiej technologii musimy mieć właściwie dobrany sprzęt. Tutaj mamy dwa rozwiązania. Jedno to zainstalowana w firmie bramka voip lub centrale voip. To urządzenie telekomunikacyjne umożliwiające przekształcenie sygnału ze standardowego aparatu telefonicznego na ten, który da się przekazać przez sieć internetową. Zwykle takiego rodzaju bramki mają wmontowany system call center. To wspaniałe rozwiązanie, jeśli dzwoni do nas ogromna ilość klientów albo w firmie prowadzimy na przykład sprzedaż telefoniczną, albo help desk. Powinniśmy zwrócić uwagę na tego rodzaju wyjście. Zredukujemy w ten sposób koszty, nie będziemy przywiązani do konkretnego operatora.

Jeśli nie chcemy bramki można po prostu kupić i zainstalować telefon ip. To po prostu odmiana aparatu telefonicznego, lecz w odróżnieniu od normalnego nie jest podpięty do żadnej linii telefonicznej, tylko do internetu.

zobacz:

Oczywiście tego rodzaju rozwiązanie ma pewne wady. Przede wszystkim jest bardziej zawodna niż standardowe łącza telefoniczne. Ciągle się rozwija, więc w okresie kilku lat sytuacja ta powinna ulec zmianie. Póki co jednak musimy się liczyć z utrudnieniami. Naturalnie jeżeli nagle stracimy dostęp do internetu, nastąpi jakaś awaria – natychmiast przestaną funkcjonować także telefony, co może przynieść nam mnóstwo strat. Nie zapominajmy o tym, podejmując decyzję o tej technologii.

Póki co, kiedy jeszcze jest na etapie dopracowywania, należy ponadto posiadać w firmie choćby jedną zwykłą linię telefoniczną, tak w razie czego. Wówczas będziemy mieć gwarancję, ze nawet jeśli dojdzie do jakiejś awarii i z internetem będą problemy, to nie będziemy całkowicie odcięci od możliwości kontaktu z klientami.