O kilku najbardziej znanych, a także najskuteczniejszych sposobach promocji spółki

Bez reklamy niełatwo tera odnaleźć się na rynku, ponieważ konkurencja jest duża, a debiutującemu przedsiębiorcy trudno również znaleźć niszę rynkową lub stałe grono odbiorców. Uniwersytety i szkoły dla dorosłych kształcą przyszłych menedżerów, którzy później doskonale wiedzą, w jaki sposób tworzyć efektywne przekazy reklamowe. Zresztą w XXI wieku jesteśmy tak niesamowicie bombardowani najróżniejszymi reklamami, że w ogóle nie trzeba być profesjonalistą, by wskazać te najbardziej popularne sposoby promocji.

Niektórzy szefowie sądzą, że druk ulotek jest zupełnie zbędny, gdyż różnobarwne foldery w większości przypadków i tak lądują w koszach na odpadki. Jednak specjaliści od promocji mają zgoła odmienne zdanie. Najważniejszą sprawą jest tutaj sam fakt wręczenia folderu nawet przypadkowemu przechodniowi, ponieważ dzięki niewielkiej karteczce jest w stanie np. zapamiętać znak firmowy konkretnej spółki i ew. za rok czy dwa skorzystać z oferty handlowej. Aby broszury były bardziej przydatne, pracownicy biur reklamowych zamieszczają na nich treści, które informują o bezpłatnych usługach, np. z tą ulotką transport gratis.

drukarnia

Źródło: http://www.sxc.hu

Druk ulotek nie jest rzecz jasna jedynym sposobem na masową reklamę w dużym albo tym mniejszym miasteczku – polecany artykuł. Nierzadko wybieraną formą promocji jest plakat, najczęściej naklejany na słupy, lecz obecnie wielobarwne, a nawet śmieszne afisze można znaleźć również na przystankach tramwajowych. Jeśli przyjrzymy się uważnie kolejnym etapom powstawania takiego druku, to okaże się, że najpierw powstaje projekt, który powinien być zatwierdzony przez prezesa konkretnej firmy, a następnie drukarnia offsetowa bądź cyfrowa przygotowuje egzemplarze we właściwych ilościach – użyteczne źródło. Gotowe plakaty zostają wreszcie umieszczone w miejscach, w których pojawia się wiele osób.

Naprawdę popularną formą promocji jest z pewnością reklama w telewizji. O ile część kobiet utrzymuje, że narkotyków oraz folderów reklamowych nie bierze, o tyle telewidzowie, nolens volens, są wręcz zobligowani do wysłuchania monologu na temat korzyści, które wynikają ze stosowania określonego balsamu do ciała lub odżywki do suchych włosów. I mogłoby się zdawać, że reklama w radiu czy nawet poczytniejszych gazetach jest opłacalna, tymczasem rachunek za tego typu usługi mogą uregulować tylko najbogatsze firmy.