Nietypowe metody reklamowania swojego lokalu gastronomicznego czyli jak w praktyce można zastosować wifi reklamę.

Współczesne czasy są coraz bardziej opanowane przez elektronikę i media społecznościowe. Smartfonów używa już więcej niż pół Polaków, nie tylko żeby dzwonić, lecz również do sprawdzania internetu i kontaktowania się za pomocą mediów społecznościowych. Dlatego też bardzo często pojawiają się zakusy, aby aktywność tę i korzystanie ze smartfonów wykorzystać w promocji i reklamie. Na przykład będzie to umożliwiać wifi marketing, bardzo chętnie używany w najróżniejszych restauracjach i lokalach.

restauracja

Autor: César
Źródło: http://www.flickr.com

W kilku słowach wifi reklama będzie polegać na tym, że udostępnia się klientom darmową możliwość dostępu do szybkiej sieci internetowej. Ale w zamian w czasie logowania na przykład do Facebooka można wyświetlać takim klientom rozmaite reklamy. Co więcej, takie marketingowe komunikaty można przekazywać także po wyjściu z lokalu, dzięki czemu zastosowania takiej reklamy zaczynają bardzo rosnąć. Można w tym celu wykorzystywać typowe mailowe wiadomości, a także różnego rodzaju społecznościowe media. Spora ilość lokali wykorzystuje również tę metodę do przekazywania swoim klientom wiadomości o obowiązujących aktualnie kodach promocyjnych i rabatach. Polacy bardzo je lubią i chętnie z nich korzystają, tak więc zaoferowanie im po zalogowaniu jakiejś specjalnej propozycji naprawdę może być bardzo skuteczne. Dodatkowo taki marketing restauracji ma jeszcze jedną ważną zaletę. Dzięki danym, jakie zostawione zostaną po logowaniu, można się z klientami znów za jakiś czas kontaktować.

wifi w restauracji

Autor: Cory Doctorow
Źródło: http://www.flickr.com

Przesłanie najnowszej propozycji po tygodniu czy miesiącu wiele osób zachęci do tego, żeby jeszcze raz zawitać w danym miejscu. Budowanie takiej sprawdzonej grupy klientów jest bardzo ważne, ponieważ to właśnie oni często odpowiadają za dużą część zysków. Dzięki reklamie wifi koszty zdobycia nowych są nieporównywalnie mniejsze, niż przy typowych metodach, przy równocześnie znacznie wyższej skuteczności. Wszystko będzie wskazywać na to, że reklamowy rynek będzie się także w taką stronę rozwijał, ponieważ przedstawione rozwiązania mogą dać naprawdę sporo.