Marketing sportowy – kiedy możemy się z nim spotkać? – Warto to wiedzieć

Marketing sportowy polega na stosowaniu narzędzi marketingowych do promocji produktów bądź usług powiązanych ze sportem. Mogą to być na przykład ubrania, sprzęt sportowy, kluby i inne. Gdzie jeszcze możemy się z nim spotkać? Taki marketing niekiedy stosowany jest też w przypadku produktów, które nie są związane bezpośrednio ze sportem, jednak ma umacniać świadomość odbiorców o relacjach między promowanym produktem a dyscypliną sportu. Przykładem takiego stosowania marketingu sportowego może być wsparcie klubu piłkarskiego przez browar.

praca przy komputerze
Autor: Southbank Centre
Źródło: http://www.flickr.com
Ponadto, wizerunek sportowców jest współcześnie często wykorzystywany także w reklamach produktów, które nie mają w ogóle związku ze sportem, jednak ze względu na popularność sportowca, czy też całej drużyny są chętnie oglądane, a co za tym idzie gwarantują wysoką efektywność. Współcześnie z marketingiem sportowym spotykamy się już nie tylko na stadionach czy oglądając TV. Ze względu na rozwój social media, marketing sportowy jest doskonale widoczny w internecie – przyjmuje formę social media marketingu, który obserwujemy na portalach takich jak Facebook, Twiiter, Instagram, a także na blogach. Gwiazdy sportu umieszczają na swoich profilach fotografie, na których dostrzec można chociażby branding sponsora. Na blogach publikują sponsorowane posty, w których opisują zalety produktów bądź po prostu sugerują go za pomocą zdjęć dołączonych do postów.

Często marketing ma formę zabawy oraz integracji z odbiorcami. Powinniśmy jednak mieć na uwadze, iż sport to poważny biznes, a w związku z tym marketing sportowy związany jest z działaniami ekspertów, które mają za cel generować wysokie zyski. Znane nazwiska, współczesna moda na uprawianie sportu i rozmaite formy promocji sprawiają, że chętnie nabywamy promowane produkty. Łatwość ich dostępu za pomocą internetu decyduje niekiedy o tym, iż nasze zakupy nie zawsze okazują się przemyślane. Marketing sportowy niekoniecznie powiązany jest ze zdrowiem i aktywnością, a mimo to może na nas silnie oddziaływać ze względu na na np. autorytet sportowca. Wystarczy spojrzeć na to zagadnienie od strony wiernego kibica i przepis na sukces reklamy wydaje się prosty.

praca przy komputerze
Autor: LibreCon Bilbao
Źródło: http://www.flickr.com
Czasem marketing może mieć na nas pozytywny wpływ, np. zachęcić do zdrowszego trybu życia, jednak jeśli za jego sprawą dokonamy zakupów, których później żałujemy pamiętajmy, iż możemy skorzystać z prawa na zwrot towaru bez podania przyczyny (więcej szczegółów na ten temat), oczywiście gdy produkt ten nie był przez nas używany. Ponadto robiąc zakupy w internecie, należy pamiętać również o bezpieczeństwie. Hakerzy mogą wykorzystać np. Chrome hasła, które zapisujemy automatycznie. Możemy jednak to zmienić odpowiednio konfigurując przeglądarkę, w taki sposób, aby Chrome hasła były przechowywane tylko w przypadku wyrażenia na to każdorazowo zgody (czytaj więcej). Możemy tak ustawić przeglądarkę, aby nigdy nie przechowywała nazwy użytkownika ani hasła na tej stronie, co z pewnością zwiększy nasze bezpieczeństwo podczas zakupów w sieci.