W jaki sposób dane o konsumentach gromadzą niewielkie firmy, a jak z takim samym zadaniem radzą sobie wielkie korporacje

Kiedy kupujemy w sklepie dany produkt, to zdarza się, że niekiedy do naszych dłoni trafia również druk, w którym mamy podać prywatne dane. W ten sposób przedsiębiorstwa zbierają informacje o swoich konsumentach i ich preferencjach zakupowych.

Później zebrane dane zostaną wykorzystane w celach marketingowych. Taka, coraz bardziej popularna praktyka, doczekała się już odrębnej nazwy – marketing bazodanowy jest pojęciem znanym tak studentom, jak i menedżerom.

Dzięki internetowi możliwa jest bardzo szybka oraz sprawna komunikacja. Nie bywają konieczne listy czy znaczki, co znacząco upraszcza kontakty z klientem. Wystarczy tylko zredagować treść maila, a potem rozesłać propozycję. Jednak trzeba pamiętać o tym, żeby trafiła ona do właściwych adresatów, czyli tych, którzy faktycznie będą zainteresowani danym towarem albo usługą. Trudno, aby samotna kobieta po pięćdziesiątce zechciała nabyć preparat do cery trądzikowej.

baza danych

Autor: labormikro
Źródło: http://www.flickr.com

Niewielkie spółki prowadzą bazy w trochę prymitywny sposób – dla przykładu, w Accessie powstaje dokument, który zbiera podstawowe informacje o klientach, a także ich adresy mailowe. Dodatkowo pracownice są napominane, żeby obok imienia czy nazwiska umieszczać także bardzo osobiste dane, uzyskane trakcie osobistych rozmów. I jeśli dowiedzą się, że klientka przed kilkoma tygodniami urodziła dziecko, to następną konwersację mogą rozpocząć od pytania, jak rozwija się córka – takie zachowania są bardzo pozytywnie odbierane.Zupełnie inaczej ten temat trzeba byłoby przedstawić biorąc pod lupę duże korporacje. Tutaj wspomniane muszą być cały czas porządkowane – standaryzacja danych bywa niezwykle potrzebna, po w przeciwnym wypadku korzystanie z baz nie będzie miało żadnego sensu. Jeśli np. wpisy będą się powtarzać, to do jednego adresata dotrą dwie przesyłki, co w przypadku tradycyjnej korespondencji będzie wielką rozrzutnością firmowych środków pieniężnych.

Systematyczna Standaryzacja danych jest więc obowiązkowa dla tych spółek, które parę lat wcale nie aktualizowały lub nie porządkowały wiadomości o swoich klientach.

Odczuwasz, że nasz artykuł był interesujący, ale chcesz kilka dodatkowych wątków. Nie wahaj się – najedź na ten link i idź do źródła (https://creoconcept.pl/pl/drzwi/).

Te zadania można rzecz jasna poruczyć pracownikom etatowym, ale wydaje się, że takie rozwiązanie najprawdopodobniej się nie sprawdzi. Z tak postawionym zadaniem poradzą sobie bardzo dobrze jedynie panie zatrudnione w przedsiębiorstwach, które gromadzą różnego rodzaju bazy danych. Dodatkowo można także skorzystać z innych usług, takich jak na przykład archiwizacja danych lub ich segmentacja – kliknij tutaj. Bądź co bądź, podjęcie konkretnych działań bywa o tyle ważne, że w przyszłości przyczyni się do pewnego wzrostu dochodów.