Od setek lat linie i symbole stanowią metodę porozumiewania miedzy ludźmi, wszak opinia wynika z postrzegania.
Projekt logotypu powinien być prosty, bo zaledwie przez parę sekund koncentrujemy uwagę na czyjejś „twarzy”. Równocześnie powinien być bogaty w treść i szczegóły, aby stać się interesującym. Idealnie, jeśli jest wystarczająco współczesny, by odzwierciedlać ducha epoki, ale nie może podążać za tymczasową modą. Znak logo, przede wszystkim musi zapadać w pamięć i ukazywać idee, których jest reprezentantem. Identyfikacja wizualna, to całość symboliki stosowanej przez firmę, czyli wszystko to, po czym można „na zewnątrz” rozpoznać, że to konkretna firma. Do takich elementów należą między innymi wizytówki, papier listowny, teczki z nadrukami, plakaty, kalendarze bądź karty menu restauracji stworzone dla danej branży. To właśnie image organizacji pozwala jej wybić się z tłumu anonimowych firm. Poprzez kolejne elementy, takie jak logotyp, barwy i krój pisma oraz druki firmowe, dana organizacja buduje relacje z otoczeniem.
Dobra ekspozycja produktu jest kluczem do sukcesu. Wszystkie części składowe, stanowiące nośniki przekazu reklamowego, powinny posiadać najlepszą oprawę. Dobrze zaprojektowany stojak – stojaki informacyjne – na ulotki, albo wysokiej klasy system prezentacji, może spowodować, iż to właśnie na naszą firmę zwrócą uwagę konsumenci. Standy reklamowe, to stojące tablice lub trójwymiarowe obiekty o różnej wysokości, nie tylko prezentujące markę, ale również umożliwiające sprzedaż bezpośrednią. Podobną formą promocji jest teczka konferencyjna, na której powinno być widoczne logo i grafika kojarzona z daną firmą. Wtedy każdy uczestnik konferencji, trzymając przed sobą obraz naszej firmy, z pewnością ją zapamięta i skojarzy w najbliższej potrzebnej sytuacji. Mnóstwo propozycji na: .