Krótki opis różnorodnych narzędzi, które są pomocne podczas analizy funkcjonowania internetowych serwisów.

Obecnie naprawdę dużo firm działa w sieci internetowej, w zasadzie coraz trudniej trafić na obszary, w których będzie to jeszcze niepotrzebne. Nawet niewielka, prościutka wizytówka może pomóc w tym, aby klienci mogli się dowiedzieć o oferowanych usługach, godzinach otwarcia czy lokalizacji.

A przecież możliwości, jakie daje internet będzie znacznie więcej, bowiem otworzyć można całkiem dochodowe biznesy jakie będą działać w sieci. Bardzo dobrze świadczy o tym przykładowo ilość sklepów internetowych, które obecnie działają. Już w chwili obecnej jest ich kilkanaście tysięcy, a ich ilość bez przerwy rośnie. Niezwykle dynamicznie rośnie również rynek internetowych analiz i marketingu, aktualnie firmy coraz częściej korzystają z zaawansowanych narzędzi, aby zwiększyć odwiedzalność. Jeszcze niedawno starczyło zrobić trochę wpisów w katalogach i wykonać pozycjonowanie, aby mieć dużą ilość klientów – unikalni użytkownicy www.artefakt.pl (unikalni użytkownicy www.artefakt.pl). Obecnie po pierwsze to już nie wystarczy, ponieważ trzeba również przypilnować tego, żeby nawigacja w serwisie była wygodna i przejrzysta, a sama strona bardzo przyjazna dla internautów. Bardzo pomocne są przy tym najróżniejsze narzędzia analityczne, które są możliwe do zainstalowania na swojej stronie. Zbierają one bardzo dużą liczbę informacji, które można później analizować w różny sposób i w oparciu o nie wyciągać odpowiednie wnioski.
użytkownicy-obrazek
Autor: Luebke
Źródło: http://www.flickr.com

Jedną z podstawowych informacji, którą chce się uzyskać prowadząc internetową stronę, są unikalni użytkownicy. To ich liczba właśnie świadczy o tym, jak często strona jest odwiedzana, a analizując ich ilość w danym przedziale czasu można ocenić, czy prowadzone działania dają właściwe rezultaty. Lecz sami unikalni użytkownicy jeszcze nie świadczą o tym, że ma się sukces. Sporo porali jest często odwiedzanych, ale internauci pojawiają się tam jedynie na chwilę, po czym wychodzą z serwisu bez przesiadywania w nim.

Dlatego też powinno się analizować wszelkie ruchy podejmowane przez użytkowników, dzięki temu można się dowiedzieć naprawdę interesujących rzeczy – https://artefakt.pl/blog/analityka/konwersje-w-adwords-i-w-google-analytics (https://artefakt.pl/blog/analityka/konwersje-w-adwords-i-w-google-analytics). Dokładniejsza analiza takich zachowań przykładowo może pozwolić na przebudowę układu i struktury serwisu tak, żeby użytkownicy zostawali na nim dłużej. A ten czas przekłada się na to, że być może zrobią więcej zakupów albo oglądną większą liczbę reklam. Doskonale do takich analiz nadają się na przykład narzędzia Google, które mogą dać sprawnym analitykom nieocenione informacje. Przykładowo konwersja analytics pozwala na dokładne śledzenie wyświetlanych stron, zależności między nimi i ścieżek, którymi poruszają się użytkownicy, żeby dotrzeć do interesujących ich wiadomości.