Jakimi sposobami odpowiednio rozreklamować najnowszą kolekcję ubrań czyli wszystkie ważne plusy i minusy lookbooków.

Każda firma chce, aby jej usługi i produkty miały jak najlepszą sprzedaż, jednak bez właściwej reklamy i promocji trudno może być dotrzeć do szerszego grona klientów. Dlatego też wszędzie dookoła otaczają nas różne formy reklamy i promocji, ulotki, bilboardy, plakaty czy spoty radiowe i telewizyjne. W niektórych branżach będą się sprawdzać różne formy reklamy, skuteczne w jednej mogą się zupełnie nie sprawdzić w innej. Przykładowo w branżach odzieżowych dużą popularnością się cieszą katalogi, fachowo zwane też lookbookami.

Aparat fotograficzny

Autor: brett jordan
Źródło: http://www.flickr.com

Wiele osób może nie wiedzieć, co to pojęcie znaczy, chociaż z pewnością wiele razy w życiu zapewne miało z takiej formy promocji okazję korzystać. Tak naprawdę typowy lookbook to seria zdjęć, które przestawiają kolekcję ubrań jakiejś firmy lub projektanta, przedstawiona klientom najczęściej w formie większego lub mniejszego katalogu. Zdjęcia mogą być wykonywane albo w studiu, albo w jakiejś specyficznej, dobranej do charakteru kolekcji scenerii, a ich głównym celem jest pokazanie potencjalnym klientom, jak dane ubrania prezentują się na kimś.

Z tego też powodu do sesji zdjęciowych bywają zatrudnianiu profesjonalni modele, a także doświadczeni, znający się na swoim fachu fotografowie. Obie te rzeczy są bardzo ważne dla sukcesu projektu. Doświadczone w modelingu osoby potrafią wyeksponować wszystkie plusy, jakie dana odzież posiada, będą się zachowywać naturalnie i swobodnie w czasie sesji i rozumieć wskazówki oraz sugestie prowadzącego sesję. Za to jego rolą jest zrobienie zdjęć w taki sposób, aby wyszły one naturalnie a równocześnie profesjonalnie.

robienie zdjęć w mieście

Autor: Fredrik Rubensson
Źródło: http://www.flickr.com

Często wykonuje się zbliżenia niektórych elementów, na przykład po to, żeby pokazać strukturę materiału czy też zaakcentować dodatki, i potrzebne jest do tego duże doświadczenie. Taka fotografia reklamowa wymaga odpowiedniego podejścia, z takich też powodów tylko nieliczni potrafią w niej odnieść rzeczywiście sukces. Miastem, gdzie skupia się duża część rynku reklamowego jest Warszawa, i właśnie w niej pracuje największa liczba dobrych fotografów zajmujących się takimi pracami.