Jak się przedstawia praca firm zajmujących się czyszczeniem biur?

W moim mieście spacerek po głównym deptakiem późnym latem stanowi czystą przyjemność. Piękne słońce tańczy na dachach domów. Z pobliskich kawiarni da się słyszeć gwar. Lubię takie popołudniowe spacery do ulubionej kawiarenki. Siadam wtedy w ogródku i francuskim zwyczajem zamawiam czarną kawę z rogalem, i od czasu do czasu jakieś ciasteczko. Przyglądam się wówczas ruchowi miejskiemu. Któregoś dnia znalazłem kawiarnię nieopodal budynku biurowego w którym niegdyś byłem zatrudniony.

sprzątanie biurowca

Autor: Pieter van Marion
Źródło: http://www.flickr.com

Byłem wówczas „nadzorującym” w firmie sprzątającej obiekty użytku publicznego. Moje zadanie miało polegać na nadzorowaniu dziesięcioosobowej załogi sprzątającej a także zaopatrywaniu załogi w środki czystości. Myślałem że sprzątanie biur jest dość łatwym obowiązkiem. Od osób sprzątających nie wymaga się za wiele, ot ścierka, mop i załatwione. W jakimże błędzie był człowiek! Sprzątanie sprzątanie po remontach wrocław biur nie jest wcale zadaniem nieskomplikowanym. Mym zadaniem był budynek sądowy w mieście w którym mieszkam. Pozornie wydawało się że nieduży budyneczek, a tu się okazuje się że metraż jest spory, mnóstwo schodów i zakamarków. Sprzątanie biur powinno się odbywać w zgodzie z umową podpisaną pomiędzy firmą sprzątającą a właścicielem. Umowa taka bardzo precyzyjnie określa co i jak ma zostać sprzątane. Przykładowo określany jest gatunek ściereczek jakimi pani sprzątająca ma za zadanie czyścić blaty oraz rodzaj środków czyszczących.

Do zadań osoby nadzorującej należy nie tylko kontrolowanie bieżących zadań, ale i ich przydzielanie. Należy tak zorganizować pracę, by jednoczenie nie zaburzać zwyczajowej pracy zleceniodawcy. Z tego powodu większość z prac porządkowych wykonuje się pomiędzy godziną 15 a 21. W godzinach pracy biura wykonuje się tylko i wyłącznie prace bieżące, tj.: wymiana papieru i ręczników w ubikacjach czy zimą odśnieżanie schodów wejściowych. Zgodnie z umową dokonuje się kontroli. Kontrole tzw. wewnętrzne, gdy jakości sprzątania biur dokonuje nadzorujący oraz kontrole zewnętrzne odbywające się w obecności pełnomocnika zleceniodawcy. Po tej ostatniej obowiązkowo spisuje się protokół odbioru. Do obowiązków nadzorującego należy także sporządzanie dokumentacji związanej z kadrami. Tak więc sprawa okazała się być wcale nie taka łatwa.