Jak przygotować dobry sklep online?

Dziś przeważająca większość handlu funkcjonuje w internecie. Aby mieć szansę na tym specyficznym rynku, trzeba posiadać sklep internetowy, którego oferta przyciągnie potencjalnych klientów. Niemało osób popełnia jednak wiele błędów podczas tworzenia sklepu online, niwecząc w jednej chwili swoje szanse na sukces.

Projektując sklep internetowy, należy pamiętać o dwóch głównych zasadach: każdy sklep musi mieć wskazaną branżę oraz grupę docelową i musi być łatwy w obsłudze dla internautów. Co to oznacza? Projekt sklepu internetowego musi określać, do jakiego klienta oferta ma dotrzeć.

Nie rezygnuj! Zachęcamy Cię, kontynuuj poznawanie (http://www.klimanet.pl/oferta/wentylacja-kielce/) atrakcyjnych tekstów. Może Ci w tym pomożemy? Zachęcamy zatem do naszej nowej witryny.

Zupełnie inną stronę wizualną oraz odmienny charakter tekstów będą mieć sklepy: z gadżetami dla nastolatków, z artykułami gospodarstwa domowego, z akcesoriami dla zwierząt.

Internet

Autor: Serge Kij
Źródło: http://www.flickr.com

Jeśli natomiast chodzi o to, co zrobić, by sklep był przyjazny dla użytkowników, to trzeba zwrócić uwagę na praktyczny aspekt samej witryny, łatwość w dostępie do konkretnych informacji oraz klarowność sklepu online.

Właściwie wykonany projekt sklepu internetowego niewątpliwie pomoże zachować przydatność witryny. Jak to zrobić? . Menu musi być przejrzyste, zakładki muszą być prawidłowo podpisane, tak, aby nie pozostawiały wątpliwości, do jakiej kategorii sklepu prowadzą. Istotne jest, by klient, robiący zakupy w naszym sklepie, nie czuł się zdezorientowany z powodu niedoboru informacji, ale nie może też czuć się zbombardowany nadmiarem tekstu i grafiki. Najczęściej powielane błędy to brak cen przy ofertach produktów oraz rezygnacja z wyszukiwarki wewnętrznej, która pozwoliłaby na kategoryzowanie towarów na przykład według ceny, lub gatunku.

Użytkownicy internetu, robiący zakupy w sklepach wirtualnych, bardzo nie lubią również namolnych okienek reklamowych oraz źle sformatowanych tekstów – rozwlekłe teksty, bez podziału na akapity, naprawdę źle się czyta. Najlepiej odbierane przez klientów są te sklepy, które oprócz towarów, oferują również darmowy dostęp do jakiejś wiedzy branżowej, np. sklep z odzieżą narciarską może zamieścić w swojej witrynie podstronę z poradami, dotyczącymi tego, w jaki sposób wybierać spodnie, czy rękawiczki. Tego typu działania to nie tylko szansa na zwiększenie zainteresowania witryną, lecz także sposób na jej lepsze wypozycjonowanie. My wiemy, jak zrobić dobry sklep – .