Jak przygotować dobry sklep online?

Dziś przeważająca większość handlu funkcjonuje w internecie. Aby mieć szansę na tym specyficznym rynku, trzeba posiadać sklep internetowy, którego oferta przyciągnie potencjalnych klientów. Niemało osób popełnia jednak wiele błędów podczas tworzenia sklepu online, niwecząc w jednej chwili swoje szanse na sukces.

Projektując sklep motoryzacyjny internetowy, należy pamiętać o dwóch głównych zasadach: każdy sklep musi mieć wskazaną branżę oraz grupę docelową i musi być łatwy w obsłudze dla internautów. Co to oznacza? Projekt sklepu internetowego musi określać, do jakiego klienta oferta ma dotrzeć. Zupełnie inną stronę wizualną oraz odmienny charakter tekstów będą mieć sklepy: z gadżetami dla nastolatków, z artykułami gospodarstwa domowego, z akcesoriami dla zwierząt.

Internet

Autor: Serge Kij
Źródło: http://www.flickr.com

Jeśli natomiast chodzi o to, co zrobić, by sklep był przyjazny dla użytkowników, to trzeba zwrócić uwagę na praktyczny aspekt samej witryny, łatwość w dostępie do konkretnych informacji oraz klarowność sklepu online.

Właściwie wykonany projekt sklepu internetowego niewątpliwie pomoże zachować przydatność witryny. Jak to zrobić? . Menu musi być przejrzyste, zakładki muszą być prawidłowo podpisane, tak, aby nie pozostawiały wątpliwości, do jakiej kategorii sklepu prowadzą. Istotne jest, by klient, robiący zakupy w naszym sklepie, nie czuł się zdezorientowany z powodu niedoboru informacji, ale nie może też czuć się zbombardowany nadmiarem tekstu i grafiki. Najczęściej powielane błędy to brak cen przy ofertach produktów oraz rezygnacja z wyszukiwarki wewnętrznej, która pozwoliłaby na kategoryzowanie towarów na przykład według ceny, lub gatunku.

Użytkownicy internetu, robiący zakupy w sklepach wirtualnych, bardzo nie lubią również namolnych okienek reklamowych oraz źle sformatowanych tekstów – rozwlekłe teksty, bez podziału na akapity, naprawdę źle się czyta. Najlepiej odbierane przez klientów są te sklepy, które oprócz towarów, oferują również darmowy dostęp do jakiejś wiedzy branżowej, np. sklep z odzieżą narciarską może zamieścić w swojej witrynie podstronę z poradami, dotyczącymi tego, w jaki sposób wybierać spodnie, czy rękawiczki. Tego typu działania to nie tylko szansa na zwiększenie zainteresowania witryną, lecz także sposób na jej lepsze wypozycjonowanie. My wiemy, jak zrobić dobry sklep (zobacz sklep z asortymentem papierniczym) – .