Jak promować swoją gastronomię?

Posiadanie restauracji to cel wielu osób, jednakże nie wszyscy mają tego świadomość, że biznes taki w ogóle nie jest łatwy. Restauracja to między innymi duże nakłady finansowe, wysokie miesięczne koszty działania i masę obowiązków, którymi można obdzielić wiele osób. Kłopotem restauratorów jest także ogromna konkurencja, która wymusza obniżanie kosztów działania lub wydawania dużych środków na akcje reklamowe. Jak promować lokal gastronomiczny?

Większość z nas myśląc o promowaniu restauracji momentalnie myśli o kolportażu ulotek w szczególnie ruchliwych regionach miasta. Na nieszczęście takie działanie nie zawsze okazuje się zalecane. Mieszkańcy dużych miast atakowani są materiałami reklamowymi ze wszystkich stron, zatem bardzo rzadko zwracają na nie uwagę. Ulotki także nieszczególnie pasują do lokali z wyższej półki, toteżi to winniśmy wziąć pod rozwagę.

restauracja

Autor: Elliott Brown
Źródło: http://www.flickr.com

Jaki więc winien wyglądać marketing relacje w marketingu restauracji? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na tak postawione zapytanie. Powinniśmy pomyśleć przede wszystkim o obecności w serwisach skupiających społeczność, na jakich będziemy informowali o aktualnych akcjach promocyjnych oraz nowym menu. Atrakcyjnym contentem będą także zdjęcia przedstawiające oferowane potrawy.

By przyciągnąć klientów należy pomyśleć nie jedynie o dobrej kuchni, lecz także atmosferze. Dobrym pomysłem będzie zaproponowanie klientom pewnych udogodnień w tym na przykład dostępu do sieci wifi reklama. Dzięki świetnym komentarzom tyczącym się naszego lokalu wśród klientów zagwarantujemy sobie najlepszą i całkowicie bezpłatną reklamę.

Koszty takich udogodnień nie będą wysokie, a korzyści rzeczywiście istotne. Należy pomyśleć też o kilku innych atrakcyjnych udogodnieniach, jakich nie proponuje jeszcze nasza konkurencja. Tylko wyprzedzając inne lokale gastronomiczne o krok zagwarantujemy sobie dużą grupę klientów, a co się z tym wiąże spore zyski. Winniśmy zatem o tym pamiętać i nie obawiać się testowania nowości technologicznych.